איך מתמודדים עם רטיבות בקירות

רטיבות בקירות היא דבר שיכול להתרחש בכל זמן נתון ואף פעם לא בזמן טוב. כאשר מגלים סימני רטיבות על הקירות, הדבר אומר שככל הנראה יש לכם נזילה כלשהי שהמקור שלה איננו ידוע וחשוב מאוד לטפל בה כמה שיותר מהר. חשוב שתדעו שאם לא תטפלו בנזילה שהובילה להופעת הרטיבות, מעבר לכך שהרטיבות במבנה בהחלט לא תסב לכם הרגשה נעימה, היא גם יכולה לפגוע הן באיכות החיים שלכם, הן בבריאות שלכם והן להסב נזק למבנה. רטיבות הנובעת מנזילה יכולה לגרום לעובש, לריח לא טוב בחלל, לפטריות וברמה של המבנה הן עלולות לגרום לכך שהקיר יתנפח ויתפורר. ללא ספק תופעות שכדאי למנוע וכמה שיותר מהר.

 

מהם הגורמים להופעת רטיבות בקירות?

בין אם מדובר על בית חדש ובין אם מדובר על בית ישן, ישנם שני גורמים עיקריים לרטיבות בקירות:

ראשית כל, הגורם השכיח ביותר הוא חדירת מי גשמים בימי החורף הקרים. כאשר מי הגשמים מכים על הקירות החיצוניים של הבניין והוא לא אטום בצורה מספיק איכותית והרמטית, מי גשמים יצליחו לחדור לפנים קירות הבניין ולחלחל ליסודות שלו ולקירות הפנימיים של דירות המגורים אט אט. רטיבות מעין זאת לרוב תופיע בקירות החיצוניים אשר חשופים לכל תנאי מזג האוויר ועל כן, אם אתם מזהים רטיבות בקירות הללו, כדאי מאוד שתדעו כי קיים סיכוי סביר שהדבק נגרם כתוצאה מאיטום לא מספיק מקצועי ואיכותי. מלאכת איטום נדרשת לכל מבנה פעם בכמה שנים וזאת כדי לשמור עליו מפני כל תנאי מזג האוויר.

גורם שני לרטיבות המדוברת הוא נזילות מים ממערכות האינסטלציה אשר חבויות בתוך קירות הדירה שלכם. רטיבות בקיר מסוג זה דורשת מלאכת איתור נזילות מים. עד לפני כמה שנים היה מדובר על עבודה שדרשה מאנשי המקצוע לעבוד קשה מאוד, לנפץ קירות ולהסב נזק רב למבנה. אולם כיום, באמצעות אמצעי איתור נזילות מתקדמים ומשוכללים מבחינה טכנולוגית, ניתן לאתר נזילה וכן את מקור הנזילה באופן חיצוני ולטפל בה באופן ממוקד. מדובר על עבודה יעילה יותר, איכותית יותר ובעיקר, עבודה שלא מסבה נזק למבנה ולא פוגעת באיכות ובשגרת החיים.

 

מהם דרכי הטיפול המומלצות ברטיבות בקירות?

כאשר מדובר על רטיבות בקירות, יש לטפל בה בהתאם לסיבה שבגינה נגרמה הרטיבות. אם כאמור מדובר על איטום לקוי או לא מספיק איכותי, חשוב מאוד שאיש מקצוע שמבין בתחום איטום קירות יבחן את האיטום הקיים ובהתאם לכך, יתאים איטום חדש או ישלים את האיטום הקיים. חשוב מאוד לבחור חומרי איטום חזקים, עמידים ומומלצים בנושא של איטום קירות, אשר יעשו את העבודה ולא יגרמו שוב לנזילות. במקרה הזה כדאי לבחור רק באיש מקצוע מומלץ ובעל מוניטין בתחום אשר ידע כיצד להתאים לכם את חומר האיטום וטכניקת האיטום בצורה טובה ומקצועית.

אם מדובר על נזילה בשל בעיה כלשהי בצנרת המצויה בקירות כגון: סדקים בצנרת, צנרת ישנה שיש צורך להחליף ועוד, חשוב כאמור ראשית כל לאתר את המיקום המדויק של הנזילה. כיום ניתן לאתר נזילות מעין אלה בצורה מדויקת ומבלי להסב הרב למבנה באמצעות מצלמת אינפרא אדום. מדובר על מצלמה שמזהה הבדלי טמפרטורות באזורים שונים בקיר, כאשר באזור שבו הטמפרטורה נמוכה יותר בקיר ניתן לשער כי מצוי מקור הנזילה. בהתאם לכך, אנשי מקצוע יקדחו בקיר באותו אזור ספציפי ויתקנו את הבעיה שבגינה קיימת נזילה בצנרת.

אז מה היה לנו בכתבה: