מדריך עבודה בגובה ויועץ בטיחות

אין בישראל תקנות שמגדירות את תפקידו של יועץ בטיחות אך אפשר לאפיין אותו לפי השירותים שאותם הוא מספק. כמו כן, כדאי לבחור יועץ מנוסה ולהשתמש בשירותיו בשלבים שונים של הקמת העסק.

דרישות חוקיות לתפקיד יועץ בטיחות

רוב בתי העסק זקוקים לשירותי ייעוץ בנושא בטיחות. במקרים כאלה, אנשי מקצוע מטעם העסק לא תמיד מכירים את הנחיות הבטיחות המעודכנות ולכן הייעוץ שלהם לא מספיק. כמו כן, אנשים שכבר עובדים בעסק עלולים להיות מוטים ולספק מסקנות שגויות. עם זאת, בנושאי בטיחות אין מקום לפשרות. הפתרון הוא לגייס יועץ בטיחות חיצוני ולהיעזר באובייקטיביות שלו על מנת לקבל שירות עם ערך מוסף.

מה עושה יועץ בטיחות?

היועץ מעניק שירותי בטיחות וגיהות בהתאם לתחום ההתמחות של העסק. כתוצאה מכך, על היועץ להיות איש מקצוע אובייקטיבי ומוסמך בעל ניסיון מוכח. הניסיון מאפשר ליועץ לזהות בזמן תקלות בטיחות ולמצוא עבורן פתרונות. בטווח הארוך, היועץ גם יכול להכווין את בעלי העסק לגבי תכנית בטיחות קונקרטית. עם זאת, מומלץ להכיר לעומק את מאפייני התפקיד של היועץ וכך גם להיעזר בו טוב יותר.

סוגים של שירותי בטיחות וגיהות25

יועץ בעל אישור כשירות מטעם מפקח עבודה ראשי במשרד התמ"ת מספק שירותי ממונה בטיחות בעבודה אנו ממליצים על חברת מדריך עבודה בגובה עידן. במקביל, אפשר להזמין יועץ שיעביר הדרכות לכלל עובדי החברה בכל הרמות או לתאם מולו הקמת מערכות לניהול הבטיחות. במידה ובעלי העסק מעוניינים, אפשר לבנות יחד עם היועץ תכנית בטיחות מותאמת אישית בהתאם לצרכי הארגון ולאשר אותן מול הרשויות. כמו כן, היועץ עובד מול שירותי כבאות הצלה ומול משרד העבודה, המשרד להגנת הסביבה ועוד.

הבדלים בין שירותי בטיחות לפי מוסדות

במוסדות ציבוריים משתמשים בשירותי ייעוץ בטיחות לפי הנחיות השר הממונה. במוסדות חינוך למשל מוסיפים לשירותי הייעוץ גם את הנושא של תכנון מערכי בטיחות אש, בעוד באתרי בנייה הדגש הוא על מניעת תאונות עבודה וכללים לעבודה בגובה. לשם השוואה, יש מפעלים תעשייתיים שמשתמשים בחומרים מסוכנים ונעזרים בשירותיו של יועץ על מנת להכין תיק שטח – בעוד בעלי מסעדות שפונים אליו בשביל לקבל רישיון הפעלת עסק.

אז מה היה לנו בכתבה: