מפקח בניה פרטית לוילות

תהליך בניה הוא תהליך מורכב הדורש ידע מקצועי רב, ובמסגרתו ניתן לבצע את העבודה ברמות ביצוע שונות. כאנשים פרטיים הבונים את ביתם ללא הידע המקצועי הנדרש בתחום הבנייה, חשוב שלצידכם יעמוד איש מקצוע בדמותו של מפקח בניה פרטית, וידאג לאינטרסים שלכם בתהליך. מהו מפקח בניה פרטית, מהם מרכיבי תפקידו ואיפה מוצאים מפקח כזה? כל התשובות בשורות הבאות.

מהו מפקח בניה פרטית לוילות?

בכל פרויקט בניה ישנם שורה של בעלי תפקידים, כל אחד אחראי על תחום פעילותו. אחד מבעלי התפקידים הללו הוא מפקח בניה, שאחראי על עבודת הפיקוח על תהליך הבניה. מפקח בניה פרטית הוא מפקח בניה במסגרת פרויקט פרטי כדוגמת בנה ביתך. מפקח בניה חייב להיות מהנדס בניין מוסמך ועליו להכיר ולהתמחות בתחום עליו הוא מפקח. כך למשל, הגורם המפקח על קידוח והחדרת כלונסאות לבניית יסודות המבנה הוא קונסטרוקטור, שגם הוא מהנדס בניין וגם הוא מבצע עבודת פיקוח.

מהם מרכיבי תפקידו של מפקח בניה פרטית?

מפקח בניה פרטית  לבניית וילות אחראי לפקח על כל ההיבטים של תהליך הבנייה, ובכלל זה: בדיקה כי הבנייה מבוצעת על פי תכנית הבנייה, בדיקה כי הבנייה מבוצעת על פי ההיתר שניתן ועל פי לוחות הזמנים שנקבעו. עוד בודק המפקח כי פעילות הבניה מבוצעת בסטנדרטים הנדרשים ובצורה מקצועית ואיכותית, כי אין ליקויי בנייה ולא מתפתחים כאלה, וכי התנהלות הצוות מבוצעת בצורה מקצועית ובטיחותית.

אלו הם למעשה מרכיבי תפקידו של כל מפקח בניה, אם כי מאחר ומדובר בפרויקט פרטי, בדרך כלל יהיה כוח אדם מצומצם שאחראי על השלמת הפרויקט, כך שמפקח בפרויקט כזה יהיה אחראי בדרך כלל על יותר תחומים מאשר מפקח בפרויקט בנייה גדול.

מי מספק את השירות של פיקוח בנייה?

פיקוח בנייה הוא שירות המסופק על ידי מהנדסי בניה עצמאיים ועל ידי חברות הנדסת בניין, המספקות שירותים לענף הבנייה. ישנן חברות המציעות את המהנדסים שלהן גם לתפקיד מפקח בניה פרטית, וישנן שלא. בכל מקרה, חשוב שאת מפקח הבניה תשכרו אתם, ושהאינטרסים שלכם יהיו אלה שעומדים בראש מעייניו. מפקח הבניה הוא האיש שאמור לוודא כי קבלן הביצוע אינו מעגל פינות ואינו משתמשים בחומרי גלם זולים בכדי להוזיל לעצמו את העלות ולהגדיל את הרווח. על כן, לא יהיה זה נכון להסתמך על מפקח בניה פרטית שנשכר על ידי הקבלן עצמו, ואת בעל התפקיד הזה אתם רוצים לשכור בעצמכם.

אם אתם יוצאים לפרויקט בניה פרטית לבניית הבית שלכם, חשוב שתשכרו מפקח בניה פרטית שילווה את הפרויקט ויוודא שכל האינטרסים שלכם מקבלים מענה לאורך הפרויקט. זהו איש המקצוע שאמור לוודא כי העבודה מבוצעת בצורה מקצועית, נכונה ואיכותית, ושהיא מתנהלת על פי תכנית הבנייה, היתר הבנייה, לוחות הזמנים שנקבעו והאינטרסים שלכם.

 מפקח בניה פרטית לוילות

אז מה היה לנו בכתבה: