איך מוצאים אינסטלטור אמין ומקצועי?

כל אחד מאיתנו רוצה להיות בטוח שהוא מזמין אליו בעלי מקצוע אמינים, איכותיים ובעלי ידע מתאים לצורך שהם זקוקים לו. אלא שלצד כל אינסטלטור אמין ומקצועי, עומד גם איש מקצוע שלא עבר הכשרה מתאימה, או שדווקא משתמש בידע הרב שלו כדי להחמיר את הבעיה ולסחוט כסף רב יותר בעבור התיקון. כיצד תדעו שבחרתם באיש מקצוע מהימן והוגן? בכתבה הזו מחכה לכם התשובה.

כולנו גדלים עם קצת ידע בידיים

אנשים רבים מתוודעים לעבודת השרברבות כבר מגיל צעיר. את חלקנו היא מושכת עוד מילדות ואנו מתוודעים לסוגי התקלות הנפוצות בבית, לעולם הנוצץ של כלי העבודה ולעבודתם של בעלי המקצוע כמו האינסטלטור או טכנאי מכונות הכביסה. בסופו של דבר, כולנו נתבגר עם קצת ידע מפה ומשם: נדע איך להשתמש בפומפה, איך לחזק את הברז הנוזל ומהו למען השם אינטרפוץ.

צילום:freepik

אלא שתקלות מורכבות כמו סתימה חמורה וקשה, סדק משמעותי בצנרת הדלוחין או ברז שיצא ממקומו, לא תמיד נמצאות בטווח יכולת התיקונים העצמאית שלנו, מה שיחייב אותנו למצוא אינסטלטור אמין ומקצועי שיגיע למקום, יאבחן את מקור התקלה ויטפל בה בשיטה הרלוונטית. בדרך כלל נקרא לו כאשר התעורר מצב חירום מסוים שלא סובל דיחוי, מה שעשוי להביא לכך שנבחר את בעל המקצוע הזמין והזול מכולם, אך לא בהכרח את הטוב והמקצועי ביותר לפתרון הבעיה.

איך מזהים אינסטלטור אמין?

נתחיל עם שיחת הטלפון, בה מאוד קל לזהות אדם סימפטי שנמצא בצד השני, מקשיב לכם ומספק פתרון. לעתים הפתרון יהיה זמני עד להגעתו – סגירת השיבר הראשי או בדיקה עצמאית של מונה המים. לעתים הפתרון יהיה קביעת מועד להגעה עד למקום הבעיה והטיפול בה. כך למשל, במצב של פתיחת סתימות בתוך מערכת הביוב, סביר שהאינסטלטור לא ישלח אתכם לבדיקות עצמאיות ויבקש מכם להמתין עד להגעתו. באופן כללי, ככל שבעל המקצוע מספק מענה טלפוני מפורט וקשוב יותר, כך ניתן להצביע על אמינותו ובקיאותו.

הדרך השנייה לזהות אינסטלטור מקצועי והוגן, היא באמצעות תעודה מקצועית המעידה על הכשרתו והסמכתו. ההפיכה לאינסטלטור איננה מתרחשת ביום בהיר אחד ומאחוריה עומדות שעות על גבי שעות של ניסיון מעשי וידע רחב, הכשרה שמורכבת מרובה בעבודת שטח מאומצת ופתרון תקלות עצמאי. התעודה יכולה להיות תעודת איסטלטור שהוענקה מטעם הגוף בו נלמד המקצוע ולעתים היא תהיה תעודת קבלן מקצועי, המעידה על ידע עשיר גם בתחומים משיקים כמו שיפוצים או חפירות.

זיהוי אינסטלטור אמין ומקצועי מתרחש הרבה פעמים גם על פי מסקנות שעולות מהמחיר עבור התיקון. אם למשל, נדרשת אצלכם פתיחת סתימות בתוך מערכת הביוב ולאחר בירור קצר באינטרנט גיליתם שהיקף התיקון יעלה כ-500 שקלים בממוצע, הרי שסביר שגם בעל המקצוע שאצלכם ינקוב בסכום דומה פחות או יותר, כמובן בהתאם להיקף הבעיה ומורכבות התיקון בפועל. אך אם מראש נמסר לכם שעלות התיקון תהיה יקרה בהרבה או זולה מאוד, הרי שמדובר בטווחים קיצוניים מידי שאמורים להדליק נורה אדומה. בשלב הזה, מומלץ לפנות לאינסטלטור נוסף ולוודא שהוא אכן מספק לכם עבודה כראוי, עם תמורה מלאה לסכום התיקון הממוצע.

.

אז מה היה לנו בכתבה: