בניית בריכת שחייה בגינה – רגע לפני שאתם קופצים למים העמוקים

פרויקט בניית בריכה מצריך הרבה שימת לב לפרטים קטנים וגדולים. מדי שנה, ישראלים רבים מבקשים לבנות בריכת שחייה בגינת ביתם, כדי להעשיר את ביתם מבחינה אסתטית, ומעל לכל, למטרת הנאה עבורם ועבור יושבי הבית. לא מעט מדובר על בניית בריכות בגינה כהוצאה כספית הדורשת השקעה רבה, אך קיימים גם יתרונות רבים לבניית בריכה ולשדרוג רמת החיים בתוך שטח ביתכם, בין השאר לניצול הבריכה לשחייה ולשיפור המצב הבריאותי.

תהליך בניית בריכת השחייה יכול להיות פשוט וקל ועלול גם להיות מסובך וארוך. הכל תלוי בכם, בסוג הבריכה אותה תבחרו לבנות, בתקציב שאתם מוכנים להשקיע על בניית בריכה, בסביבת הבריכה, בקרקע מקום ושטח, ובתחזוקה שתצטרכו להשקיע בה. בחירת אנשי מקצוע המתאימים לעבודה זו חשובה מאוד וצריכה להישקל בכובד ראש טרם מתחילים בתהליך.

הדרך לבניית בריכה לפני הקפיצה למים

העיפו מבט אל הגינה הפרטית שלכם. על מנת להגשים חלום בבניית בריכה בגינה יש שלבים שצריך לעבור, כדי חלילה לא להגיע למצב של שיפוץ בריכות וליקויים שונים. השלב הראשון הוא לבחור אנשי מקצוע מתאימים שילוו אתכם לאורך התהליך. ביחד עם אנשי המקצוע, יהיה עליכם לבדוק את מצב הקרקע לבנייה, מהו הצורך שלכם בבניית בריכה,  אילו אישורים והיתרים נדרשים לבניית הבריכה, עומק הבריכה וסוג מערכות חיטוי והתקנתן.

בשוק הבריכות קיימות מגוון סוגי בריכות מהן תוכלו לבחור את בריכת החלומות שלכם. לדוגמא, בריכה עליונית היא בריכה שעומדת על הקרקע, ואיננה נמצאת בתוך האדמה, בריכה זו יכולה "לאתגר" את עיצוב הגינה והן עלולות להיות מסורבלות לבנייה. סוג בריכה נוספת הוא בריכה שקועה באדמה. בריכות אלו טמונות באופן מוחלט בתוך האדמה והן מורכות מחומרים שונים כגון פיברגלאס או בטון או כל חומר מתועש אחר, בריכות אלו נראות אסתטיות מאוד לעין.

לאחר שנבחר סוג הבריכה הרצוי מתחילות עבודות הבנייה. הקמת יסודות, דיפונים וחפירה לבניית הבריכה וטיפול מעמיק בבטון תוך התקנה נכונה של הצנרת ונקודות החשמל. שלב הטיפול בבטון חשוב מאוד למניעת יצירה של בליטות וסדקים בבריכה. לאחר שלב זה ניתן למלא מים ולבדוק את אטימות הבריכה על ידי טסטים בבדיקת מפלס המים. עומק של מים רדודים צריך להיות בעומק של מטר אחד ומים עמוקים מגיעים לעומק של מטר ושבעים.

שלב האיטום לוקח מספר ימים, חשוב מאוד שאנשי המקצוע המבצעים את העבודה לא יפסחו וידלגו על שלב חשוב כזה, כי בשלב זה יכולות להתגלות בעיות אטימות שימנעו עוגמת נפש בעתיד שיפוץ בריכות ועלויות כספיות נוספות.

השלב האחרון בבניית בריכה הוא שלב הטיוח והגימורים, בשלב זה מותקנות כל מערכות לסינון, טיהור וחימום המים. לאחר שמבצעים ניסיון הרצה על הבריכה ניתן יהיה ניתן למלא מים בבריכת השחייה ואז תוכלו לקפוץ לחיים הטובים…

 

 

אז מה היה לנו בכתבה: