חיטוי צנרת לטופס 4

 

כדי לאכלס את הבית החדש שלכם וכדי שיזרמו בו חשמל ומים, אתם צריכים להציג טופס 4 מאושר על ידי הרשות המקומית שבתחומה אתם מתכוונים להתגורר. כדי לקבל טופס 4 אתם עשויים להידרש להוכיח את תקינות צנרת המים, ובכלל זה לבצע חיטוי צנרת  לטופס 4. את החיטוי, גם אם זה נשמע קל ופשוט, אתם אינכם יכולים לעשות בעצמכם, אלא באיש מקצוע המתמחה בתחום ובעל ההסמכה הנדרשת, שגם יעניק לכם בסוף התהליך אישור שאיתו תוכלו לקבל את הטופס המיוחל.

 

מדוע נדרש חיטוי צנרת  לטופס 4?

טופס 4 הוא מעין טופס טיולים של הרשות המקומית, באמצעותו מוודאת הרשות כי המבנה שלכם עומד בכל התקנים הנדרשים. טופס 4 כולל אישורים שונים שאתם צריכים להפיק, ובכלל זה סביב עמידת המבנה בתנאי היתר הבנייה שניתן לו, יציבות המבנה וחוזקו המבני, עמידת המבנה בתנאי איכות הסביבה וכן הלאה. בין היתר, במסגרת תהליך בקשת טופס 4, עליכם להוכיח כי המבנה ראוי למגורים, ובכלל זה כי צנרת המים במבנה היא תקינה ובטוחה לשימוש. בכדי להוכיח זאת, יהיה עליכם לבצע חיטוי צנרת  לטופס 4, תהליך שבמסגרתו עוברת הצנרת שלכם ניקוי וחיטוי יסודי שמבטיח את מוכנותה להזרמת מים לצורך שימוש.

 

כיצד מבוצע תהליך החיטוי?

חיטוי צנרת  לטופס 4 וחיטוי מים של צנרת בכלל, הוא תהליך שמחייב ידע מקצועי והסמכה רשמית על פי החוק. על אף שאתם עשויים לחשוב שמדובר בתהליך פשוט וקל לביצוע, בפועל מדובר בעניין מורכב יותר ממה שאתם מדמיינים. בשלב הראשון, יש לבצע סגירה של זרם המים ובידוד קו המים מיתר מערכת המים. לאחר מכן יש לבחון את רמת האיטום של קו המים ולוודא כי לא קיימות לאורכו נקודות דרכן יכולים לחדור מזהמים. רק לאחר ווידוא תקינות קו המים מתחיל תהליך החיטוי באמצעות הזרמת חומר חיטוי מתאים, במינון המתאים ולפרק הזמן המתאים, ולאחר מכן שטיפה יסודית של הצנרת לצורך סילוק שאריות המזהמים ושאריות חומר החיטוי. לבסוף יש לבצע בדיקה של איכות המים על מנת לוודא שהכל תקין וניתן להשתמש במים הזורמים בקו.

 

לפני שאתם מאכלסים את הבית, אתם זקוקים לטופס 4 חתום, ולשם כך עליכם לבצע חיטוי צנרת מים לטופס 4. את החיטוי יש להזמין מאיש מקצוע מוסמך, ומרגע שהזמנתם את השירות לא יחלפו מספר ימים וכל העניין יהיה כבר מאחוריכם.

 מפקח בניה פרטית לוילות

אז מה היה לנו בכתבה: