סובלים מתקלות בצנרת? זה הזמן להיעזר בשירותי ביובית

צילום freepik

יש לכם סתימה בביוב? התקלות בביוב לא מפסיקות? אולי זה הזמן להזמין שירותי ביובית. במאמר הבא נסביר מה התפקיד של הביובית, איך מאתרים את התקלה בצנרת הביוב וגם, מה חשוב לדעת על העבודה? כל התשובות.

אילו תקלות יש בצנרת הביוב?

תיקון בעיות בתוך צנרת הביוב זה לא משחק ילדים. במידה ואתם גרים בבית פרטי, יכול מאד להיות שהתקלות בצנרת הביוב נובעות כתוצאה מחדירת שורשים של עצים. שורש של עץ שמצא את דרכו פנימה לתוך צנרת הביוב, יכול לגרום לנזקים קשים מאד לצנרת.

סתימה שנובעת כתוצאה מחדירת שורשים יכולה להיות אתגר גדול מאד עבור אנשי המקצוע בתחום. מדובר בשורשים כה עבים שפשוט חודרים לצנרת, חוסמים את המעבר של מי השופכין פשוט סותמים אותה.

סתימה בצנרת הביוב יכולה להיגרם גם כתוצאה משימוש לא נכון שלנו, הכולל ברוב המקרים השלכת מגבונים ותחבושות היגייניות לאסלה. אגב, גם שמן הבישול שאתם שופכים בכיור עלול לגרום לסתימה בצנרת.

חדירת שורשים לצנרת הביוב יכולה לגרום גם לנזילה סמויה. במצב כזה, השורשים יחדרו לתוך הצנרת ויגרמו לנזקים כמו חורים וסדקים שמהם ידלפו המים.

כך מאתרים את סוג התקלה

כיום יש מגוון פתרונות מתקדמים לאיתור נזילה בצנרת הביוב הסמויה. בעל המקצוע יוכל להחדיר לצנרת מצלמה בעלת סיב מיוחד שפשוט מסייר בצנרת ומצלם כל הזמן. הווידאו הזה מוצג על גבי מסך ובעל המקצוע יכול לקבוע היכן נמצא הכשל, מה החומרה שלו וכמובן להציע תיקון לתקלה.

בנוסף, בעל המקצוע יוכל לבצע שימוש ברובוט מיוחד לפתיחת סתימות. מדובר ברובוט חכם שיודע לטייל בקלות בתוואי צנרת הביוב, לצם וידאו באיכות גבוהה ואף לבצע תיקונים מקומיים בצנרת, כמו גיזום של השורשים.

ביובית – מה זה בכלל?

הביובית תוכל לסייע לכם במקרים של סתימה בקו הביוב הראשי ואפילו בבריכת הביוב. לביובית יש שתי תכונות מרכזיות, שטיפה בלחץ מים ושאיבה. אז במידה ויש לכם סתימה בקו שנוצרה כתוצאה מהצטברות מגבונים ולכלוך קשה, בעל המקצוע יחדיר צינור לקו הראשי וישטוף אותו בלחץ מים עד שהסתימה תיפתח.

במידה והסתימה נגרמה כתוצאה משומן שהתקשה בקו הראשי או בריכת הביוב, שטיפה של הקו לא תמיד תעזור וסביר להניח שבעל המקצוע יצטרך לשאוב את השומן שבקו ובבריכה, עד לפתיחה של  הסתימה.

במצב של חדירת שורשים יש צורך כמובן בפתרונות טכנולוגיים שיאפשרו קיצוץ של השורשים. את זה יוכל לבצע הרובוט עליו דיברנו, או אפילו דיזה מיוחדת שמכילה סכין לגיזום שורשים.

מה חשוב לדעת על העבודה?

הרבה פעמים קורה שהסתימה חוזרת, הלקוח מתקשר לבעל המקצוע וזה מסרב להגיע שוב בטענה שאין אחריות על פתיחת סתימות.

אז נכון, עליכם לדעת מראש שבעל המקצוע לא יוכל לתת לכם אחריות על פתיחת סתימה, מהסיבה הפשוטה שהיא יכולה לחזור כתוצאה מהתנהלות לא נכונה שלכם או של השכנים שלכם. לכן, תמיד לפני שאתם מזמינים בעל מקצוע בתחום, בררו מה המדיניות שלו לגבי האחריות.

בנוסף, במידה ותזמינו את הביובית בשעות הלילה, בשבת או בחג, סביר להניח שתצטרכו לשלם יותר על הביקור, מפני שמדובר בשעות עבודה לא מקובלות שבהן רוב בעלי המקצוע לא נוהגים לעבוד.

אז מה היה לנו בכתבה: