צילום קווי ביוב – למה אנחנו צריכים את זה?

אחד השירותים החשובים ביותר שמספקות חברות אינסטלציה ובעלי מקצוע בתחום, הוא צילום של קווי ביוב. מי שאיננו מכיר את התחום, יתקשה אולי להבין מדוע יש צורך בכך ולמה זה נחשב לשירות חשוב עבור בעלי מבנים רבים, אך העובדה היא ששירות זה הפך להיות מאוד פופולארי עם השנים ונעשים בו שימושים שונים.

באופן כללי צריך לומר, השילוב של צילום במסגרת עבודות שונות במבנים בכלל ובפרט בעבודות אינסטלציה הפך להיות מאוד מקובל הן בזכות העובדה שהיום אפשר ליהנות ממצלמות מאוד איכותיות ולכן גם ניתן לעשות שימושים שונים ומורכבים בעבודות צילום ובתוצרים שלהן.

במקרה של עבודות אינסטלציה אנחנו יכולים למצוא את זה, כאמור, במקרים של צילום קווי ביוב וכן במקרים של צילום צנרות מים. בשני המקרים יש לשירות זה משמעות בשביל לטפל בבעיות שונות וכפי שנוכל לראות בהמשך המאמר, גם לצרכים אחרים.

לפני שנסביר למה אנחנו צריכים צילום קווי ביוב, חשוב להבהיר ששירות זה חייב להתבצע על ידי אנשי מקצוע שמתמחים בכך, יש להם את ציוד הצילום הרלוונטי והם יודעים כיצד לבצע את העבודה באופן מקצועי ואיכותי. אם אתם זקוקים לשירות כזה, רצוי מאוד להזמין מראש ולא לחכות עד שהבעיה תחמיר.

 

מתי נידרש לשירות צילום קווי ביוב?

שירות צילום קווי ביוב נדרש בשורה של מקרים:

ראשית, במקרים בהם אנחנו נדרשים לקבל טופס 4 לאכלוס המבנה. מדובר על כל סוג של מבנה, מגורים או אחר. בשביל לקבל את הטופס עלינו להציג תמונה של קווי הביוב במבנה בשביל לוודא שהם תקינים ושמישים.

שנית, כשאנחנו עומדים לבצע עסקה לרכישת מבנה קיים, בין הבדיקות שעלינו לבצע רצוי שנעשה גם בדיקת קווי ביוב. לשם כך נזמין איש מקצוע שיצלם את הקווים ויראה האם המערכת תקינה. מאחר ומדובר במבנה ישן, אנחנו עלולים לגלות שהמערכת איננה תקינה וזה ידרוש מאיתנו לשפץ אותה. כמובן שזה יכול לעזור לנו להוריד את עלות העסקה.

שלישית, נשתמש בשירות צילום קווי ביוב בשביל לאתר סתימות במערכת. בשביל שלא נצטרך לשבור קירות ולפתוח מרצפות, אזי שאנחנו יכולים להזמין שירות צילום ואז לאתר את מקור הבעיה בצורה ממוקדת ומסודרת. צריך לציין, שהצילום יכול להתבצע בכל מקרה שיש תקלה בצנרת ואנחנו צריכים לדעת איפה בדיוק היא מתרחשת.

 

איך זה מתבצע באופן מעשי?

צילום קווי ביוב מתבצע באמצעות הכנסת סיב אופטי אל תוך הצנרת. הסיב מאפשר לנו לקבל תמונה ברורה על המסך של המצלמה, וכך אנחנו יכולים לדעת מה קורה בפנים ואיך להתנהל עם זה.

ניתן להכניס את הסיב מהחלק הפנימי והחיצוני של המערכת. הוא יכול להיכנס אל מקומות שונים ולהציג בפנינו תמונה מאוד ברורה וחדה של כל מה שקורה בתוכה, באופן מדויק.

אז מה היה לנו בכתבה: